Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

August 13, 2013

Selamat hari raya


Setelah hampir 3 bulan menyepi, akhirnya muncul semula..hihi

Selamat hari raya aidilfitri..maaf zahir dan batin..

Banyak yang aku nak cerita kat sini sepanjang tempoh aku menyepi..tapi satu2 la aku cerita..perasaan malas nak menaip tu kemain lagi banyaknya..

Tahun ni aku beraya di kedah, kg en.asben. En.asben cuti awal, seminggu sebelum raya dah start cuti. So sebelum balik kedah, kami pulang ke kemaman dulu untuk berbuka puasa, beraya in advance dengan ma, abah, tokwan..

Hari ahad baru pulang ke bandaq baru. Tapi sebenarnya kami sampai pagi isnin, terus sahur..terasa lama betul perjalanan dari kemaman ke bandaq baru. Bayangkan kami bertolak dari kemaman lebih kurang pukul 4pm. Siap segala bekal nak buka lagi kami bawak. Air je nak beli..so singgah petronas kt gambang, dapat bubur kacang free. Kami sampai kt genting sempah dah time buka tu..tapi just buka dalam kereta je dulu makan bubur kacang sambil en.asben layan lap naik genting nak menghala ke batang kali..bubur kacang dia sedap! Dah tapah baru kami berenti rehat n makan. Best pulak bawak bekal ni. Lepas makan baru la mula episod berenti tdo banyak kali..haha..biasa la pas makan mesti mengantuk..kami berenti kt sungai perak..tdo dalam 2 jam kot. Pastu teruskan perjalanan lagi sampai ke gunung semanggol en.asben layan tdo lagi..tak tahan mengantuk sangat walaupun dah dekat sangat dah nak exit bandar baru..hehe..aku memang tak drive la sbb aku tdo tak sedar diri..haha..sebab tu bertolak pukul 4 ptg dari kemaman, sudahnya sampai bandar baru pukul 3.30 pagi..



Raya kedua aku dan adik ipar, siti duk dapur je masak sebab ada adik beradik abah dan mak datang..tak putus2..tengahari jugak la aku baru mandi dan terus tak kuasa dah nak pakai baju kurung..so baju kurung raya sepasang lagi belum ada masa lagi nak menggayakannya..sape nak buat openhouse btau ye..aku nak melaram..

 

No comments: