Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

November 15, 2011

Saya pencinta bahasa melayu..?

Sekarang penggunaan vocab memang sangat tak cool.. Asyik salah je.. Aiyyooo...

Antara contoh salahguna adalah:

Situasi 1: Kat meja makan. Aku sedang menghalau lalat sebab nak tutup makanan dengan tudung saji.
Aku: Eh abg..Ce tengok lalat ni..Dia tak nak LARI pulak..
En.asben: Bukan LARI la..TERBANG..lalat mana boleh lari...hahahaha..
Aku: *dalam keadaan bengang +malu*


Situasi 2: Dalam kereta, dalam perjalanan balik ke ipoh dari bandar baharu. Aku call plusline sebab nak tau keadaan trafik.
Aku: Hello plusline..saya nak tau keadaan trafik dari utara menghala ke ipoh..trafik BERJALAN tak..?
Plusline: Cik..trafik BERGERAK perlahan.
Aku: .............Err....Mekasih.

Ceh..aku rasa macam dan dan tu jugak nak letak hp..saje la tu nak malukan aku kan..En,asben pon siap tumpang sekaki gelakkan aku. T__T


P/s: Nak masuk kelas bahasa melayu semula la.hahaha


No comments: