Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

January 10, 2012

Makcik jual kain..


Sape nak tolong sponsor makcik tempah kain kain kat atas ni...? Semak betul la makcik tengok kain ni duk berlonggok kat dalam bilik menunggu masa untuk dihantar jahit. Tu kain semua bukan makcik yang beli, tapi orang bagi. 

Start dari kiri kaler purple tu suami tercinta makcik yang hadiahkan. Suka sangat. Cantik. Mekasih sayang.

Yang kaler hitam dot dot turquoise tu best fren makcik yang bagi. Boleh tak dia balas balik pemberian makcik sebab makcik hadiahkan kain cotton kat dia sepasang sempena bithday dia. Jah, jah...aku tak mintak dibalas pun la. 

Kaler silver sebelah hitam dot dot tu kain aku cilok. Eh..tak sebenarnya, opismate aku nak hadiahkan kat pengantin baru dalam opis aku, tp pengantin tu lelaki. So aku cakap baik bagi benda lain daripada kain kan, sebab dah tentu bini dia je yang dapat pakai. Maka tak bermakna la nak bagi hadiah kat pengantin tu. So aku ajak kawan aku tu share hadiah ngan aku. Aku beli toto 1 set sekali cadar. Puas hati gak, boleh tahan lawa. Rasa sayang je nak bagi. Haha.Oleh yang demikian, makanya dia telah memberikan aku baju silver kain songket tu sebagai bayaran share2 hadiah tanpa perlu keluarkan duit. Sistem barter telah digunakan. :)

Last sekali kain merah tu, adalah pemberian hadiah kawin staff Tati kepada aku. Lama jugak aku peram hadiah ni, baru sekarang nak gi tempah buat baju. Bukan apa, sebab sebelum ni banyak lagi kain aku yang belum tempah. Sekarang baru dah surut sikit.


Aku tak boleh la tengok kain lawa2, nak nak lagi cotton. Boleh meroyan nak borong semua yang lawa2  kalo takde orang tolong stopkan. Hahaha. Macam baru ni aku ada jual kain cotton polka dot. Nasib baik aku berjaya kuatkan iman untuk menahan diri dari cilok sepasang untuk koleksi peribadi. Kalo tak memang mampus la aku, setiap kali jual kain cantik2 je, mesti aku rembat sepasang, kadang2 2 3 pasang jugak aku remabt T__T  Laki tokey balak pon boleh bankrupt kan. Sekian.


P/s:Harap2 aku tak terlalu lambat nak tambah koleksi cotton polka dot. Sayang, jom balik Kedah. Hehehe

No comments: