Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

December 11, 2011

Kawan

Assalamualaikum. Apa khabar kawan? Aku sihat je. Macam makin sihat ada la kot. Ramai je yang tanya soalan cepumas "dah pregnant ke..?" Maybe sebab tengok aku sihat sangat tang perut kot.

Hari ni aku ada bengkel " Document map and Literature Review" satu hari. Tak masuk office langsung arini. Tak sabar nak masuk office esok sebab nak settlekan kerja yang tertangguh. *phew..macam bagus je kan..haha..*

Boleh tak arini aku nak cakap pasal kawan. Sebenarnya dah lama dah aku nak cakap pasal mende ni tapi sebab tak sempat nak menaip je. Tadi nak je aku menaip pasal mende ni dalam bengkel, tapi kang tak pasal pulak aku tak dapat ilmu dalam bengkel.. Tenet laju siot tadi.

Bila dah makin berumur ni, aku rasa macam dah lost contact je dengan kawan2 coursemate dulu. Yela, aku kan menetap di Kemaman. Most of coursemate aku dulu duduk KL, so memang tak jumpa dorang la. Tapi selalu la aku usha2 gambar dorang dalam facebook *jadi stalker jap* untuk mengetahui perkembangan terkini mereka. Even aku tak chat dengan dorang, at least aku tau la apa dah jadi dengan dorg. Takde la macam katak bawah tempurung sangat aku ni nanti.

Dan bila dah tengok gambar dorang, aku macam...wahh...hebat2 la kawan aku sekarang. Memang ada yang kerja tiptop. Serius rasa rendah diri bila nak compare kerja dorang dengan aku. Tapi aku tetap syukur apa yang aku miliki sekarang. Alhamdulillah dengan rezeki Allah bagi.

Satu lagi bila melihat perubahan yang berlaku pada kawan2 aku. Ada yang dah ada anak. Ada yang dalam pantang. Ada yang tengah pregnant. Dan tak lupa jugak ada yang tengah meniti bahagia bersama pasangan. Aku gembira bila dorang bahagia. Memang most of them ada perubahan. Ada yang berubah ke arah lebih baik dan lebih bagus. Dan ada jugak yang totally berubah dari apa yang aku kenal dia dulu time study. Dan aku rasa sangat sedih bila melihat perubahan yang berlaku pada diri dia.

Dulu2 time study aku pon banyak hanyut. Biasa la, jiwa tengah muda dan rasa nak mencuba tu menguasai diri. Masa ni la aku free hair. Pakai tudung, tapi bila rasa nak bukak, aku bukak jela. Dan rasa diri sangat cantik bila tak pakai tudung. Haha..Pakaian pon boleh tahan jugak kemainnya. Pakai skirt jeans labuh, tapi belah tak ingat kat belakang. Dulu baju kurung aku mana ada kain lipat2 ni. Semuanya kain belah ok. Pastu bila dah dapat jadi GSTT mengajar kat sekolah, terus menggelabah takde baju yang sesuai nak pakai g kerja.. Haha..Tapi paling teruk pon aku rasa aku free hair dan pakai kain belah je kot. Sebab pakai short pendek2 tunjuk betis or peha or pakai baju sleeveless tunjuk lengan, tunjuk lurah tak pernah la aku buat.

Tapi bila dah sampai satu peringkat umur, aku rasa macam "Ok. Dah puas. Sudah2 la perangai macam ni"..
Aku berusaha untuk menjadi seorang yang lebih baik dari segi peribadi dan dari segi pemakaian aku. Dan korang tau tak sampai sekarang aku dah tak buat dah kain belah2 ni. Most of kain kurung aku dah jadi susun belakang dan sekarang aku gila buat lipat depan. Rasa macam tak percaya je aku dah berubah. Haha. Tapi sebenarnya boleh je kalo nak berubah. Cuma terpulang atas diri sendiri je.

Tapi tujuan aku buat entri ni adalah sebab seorang kawan aku. Aku dah lama tak jumpa dia dan bila tertengok gambar dia kat facebook, aku rasa macam banyak sangat dia dah berubah sekarang. Dan aku jadi sangat terkejut dengan perubahan dia tu. Memang sangat berbeza dari yang aku kenal time study dulu.Pakaian pon kemain mak ai. Dah macam artis lak aku rasa. Dan automatik terlintas perasaan sedih sebab perubahan kawan aku ni. Aku tak harap perubahan ni kekal dengan dia. Dan aku doakan dia berubah semula kepada dia yang aku kenal dulu.

Aku bukan nak judge sape2 pon kat sini dan bukan aku nak cakap apa yang kawan aku buat tu salah. Cuma nak meluahkan rasa kesal yang terbuku di hati. Maybe dia senang dan bahagia atas perubahan yang dia buat. Aku harap ko bahagia kawan.



1 comment:

Itri Zabidi said...

sape-sape? gaye keepochii jual beriani