Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

May 4, 2011

Saya muda lagi okeh :P

Perasan muda.
Ke saje je tak nak ngaku dah nak senja. :P
Lately, aku selalu je TERpanggil orang yang lagi muda dari aku "akak".
Sejak dah jadi golongan veteran kan, aku ni selalu je tak perasan tau.
Selalu aje duk panggil orang lain akak.
Opismate aku, Ummi kan muda dari aku 2 tahun.
Dan aku dah pesan awal2 kat dia sila jangan panggil aku akak. Hahaha.
Xmau la. Nanti nampak sangat aku ni tua.
So, bila dia jumpa kawan dia, senior dia, dia pun panggil akak la.
Dan aku pun laju je panggil orang tu kak jugak.
Tapi Ummi rilek je tengok aku.
Lama2 tu baru dia tak tahan nak gelak.
Apehal panggil orang yang muda dari aku setahun kak kan.
Coi la Ummi. Hahaha.
Dia tak bagitau la pulak senior dia setahun je pon.
Ceh sungguh. Aku dah malu muka dah kat situ. Mencik..Mencik..

Satu lagi kejadian dengan housemate dia, Nushan.
Aku selalu jugak la lepak umah Ummi time balik kerja, singgah umah dia dulu sebab nak bergalok2 sket.
Dia ni selalu je panggil housemate dia ni kak nushan..kak nushan..so, aku pun terikut2 la..panggil kak nushan jugak.
Tapi bila dah berlaku kejadian pertama tadi, terus aku teringat, entah2 si Nushan tu pun muda dari aku jugak.
Tapi macam mature je. Eh, sebab dah kawen anak satu kot.
So aku pun tanya la Ummi Nushan tu umur berapa.
Amek ko, Sekali sama umur daa..
Aku macam nak jerit je kat Ummi ni tau.
Sekarang baru nak bagitau aku. Hahaha.
Cer ko bayangkan aku dah g umah dia berapa kali dah duk borak2 dengan mesranya tapi panggil dia kak. Hahahaha.
Malu..malu..rasa macam malu je nak jumpa Nushan tu lagi.
Ummi cakap dah bagitau aku dulu. Hey u. I mana nak ingat la. U saje je kan Ummi..mencik mak tau.
So, lepas ni aku akan berhati hati nak panggil orang tu akak ke apa ke kan.
Takut muka aku ni malu lagi sekali. Keh3. Kira kita panggil adik je lah semua.
Ye adik2. Sekian. Selamat malam.



Akak Ummi dan Adik Zue. boleh..?? :P


3 comments:

Siti Zatul Itri said...

hahaha..persan nye anda..

ctZue said...

best kan perasaan saya..hahaha

Mrs.Khairi said...

hepi besday darling...may Allah bless u owez...ameen...=)