Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

January 14, 2013

Sejuk macam dalam icebox

Assalamualaikum.

Pagi tadi sangat liat nak bangun g kerja. Tekak rasa sakit sangat ditambah pulak dengan hidung tersumbat. Ya. Aku nak selsema. Badan dah rasa suam2 je. Sejuk gila mandi pagi tadi. Nak tak nak kena g gak kerja, tak kan asyik nak amek MC je kan, walaupun aku takde kelas arini. Lagipun dah janji ada student nak datang ofis nak belajar topic semalam yang dia tak dapat catch up.

Sampai je ofis, aku makan roti sikit, buat alas perut sebab nak makan ubat selsema. Ubat demam takde la pulak dalam handbag ni. Duduk dalam ofis mengadap mukabuku yang tak berfaedah tu. Lepas tu dalam setengah jam kot, mula lah kesan ubat selsema tadi menjalar dalam badan aku ni. Mata berat sangat. Ah..tak boleh tahan, kena cari tempat nak tidor jap..

Aku g amek bantal dalam kereta. Masuk surau, pastu selimut dengan jaket. Lena sampai pukul 10.30 baru sedar kot. Awal lagi tu. sambung tido balik, sampai pukul 11. Dah tetiba rasa macam virus demam pulak yang menyerang. Tak lama lepas tu, Gnee, opismate aku masuk dalam surau, join tido sekaki. Dia pulak batuk2 dan selsema jugak. Mengantuk lepas makan ubat selsema jugak tu. Kami tido tapi dah tak lena sangat dah sebab Gnee asyik batuk2..Last2, pukul 11 lebih, baru keluar dari surau, masuk ofis dengan muka sangat blur. Termenung. Termenung. Termenung. Orang duk tanya aku kena termenung je. hahaha. Badan tengah weng lagi akibat ubat selsema tadi tp rasa mengantuk dah hilang. Cuma tinggal lagi rasa tak sedap badan sebab nak demam selsema. Terus decide dengan Gnee nak g klinik amek ubat.

Cadangnya nak jumpa doktor, tapi punya la aku n Gnee tunggu lama macam apa ntah, orang yang sebelum kami tu tak keluar2 lagi. Aku dgn Gnee sempat tido secara berjemaah lagi kat klinik tu. Last2, cancel jumpa doktor, terus amek ubat je. Kalau aku tau lama macam ni, memang tak tunggu dah dari tadi. :(

Keluar dari klinik, nampak kfc. Aku takde selera nak makan, tapi beli jugak sebab aritu teringin nak makan twister. Tapi smpai sekarang twister tu duk selamat lagi atas meja, sampai dah sejuk macam letak dalam fridge dah. Hai laa....ofis aku ni dia punya aircond, sejuk yang amat, sejak diservis aritu. Mana tak rasa nak demam. Rasa nak pakai stokin dengan sarung tangan je...

Sampai sekarang aku takde mood lagi nak makan. So ubat pon tak makan lagi. Balik karang la baru makan ubat semua, kang sape yang nak antar aku balik kerja petang nanti kalo aku dah weng2 high dos sebab makan ubat.


Kalau ikut hati, nak je aku balik awal, tapi malas la pulak nak g amek sign HOD.. bersabar la wahai badan. Tinggal lagi sejam je.



P/s: sakit2 macam ni terasa sangat rindu pada en.asben. T__T

 

No comments: