Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

March 10, 2011

Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Daerah Kemaman.

Hari ni aku punch in kat Padang Astaka je. Sebenarnya takde la punch in. Disebabkan hari ni ada sambutan maulidur rasul peringkat daerah, kami2 yang tak masuk berarak pun diwajibkan pergi sana. Attendance diambil kat sana. Menci. Jalan jem. Padahal jarak rumah aku dengan Padang Astaka tempat peserta berkumpul tu dekat giler. Tapi kereta punya simpang siur. Jalan banyak tutup. Aku parking jauh sket. Jalan2 cari nak sign attendance kat mana tak jumpa. Setelah pusing2 sorang2, jumpa rakan sekerja btau sign kat depan sana. Dah sign, merayau2 sorang2. Memang looser gile rasa. Tengok kanan, tengok kiri, takde lagi muka yang aku kenal. Aku called Khalil, opismate aku tanya dia kat mana. Tapi dia duduk lepak makan2 dengan geng2 lelaki. Tak kan aku nak join. Malu la i.

Rasa nak balik rumah terus. Tapi bila merayau2 tu, aku nampak pakcik makcik aku. Anak kecik dia join berarak. Pakcik aku pulak Pemuda UMNO. Aku join diorang jap. Bila dah rasa cam tak tau nak buat apa dah, aku pun blah. Umi hari ni dia cuti, g KL. Takde geng langsung aku. Aku called kawan fakulti lain, Azlin. Dia pulak ada paper hari ni, so ada excuse tak datang sini. Tension gila aku!

Rasa macam kenapa la aku join fakulti pembuatan ni. Takde kawan pompuan la. Benci gila tadi. Dalam aku duk jalan2 sorang2 tu aku ternampak muka yang familiar je. Ye. Aku Nampak cikgu sekolah rendah aku, Cikgu Johan. Aku tegur dia kenal lagi tak aku. Dia kenal tapi tak ingat nama. Ooo..Zuraifah.. ye cikgu. Saya nampak lain sebab pakai celak. Hehehe. Dulu masa kecik kan selekeh mekeh kan..kan..tapi rasa seronok la bila dapat borak dengan cikgu. Lama kot tak jumpa cikgu. Sempat lagi aku amek no hp cikgu. Senang nak jemput g majlis, kata cikgu la. Hehe..

Lepas aku mintak diri, aku kol sorang lagi kawan aku, Kak Mira. Nasib la dia belum gerak kemana2 lagi. Aku terus join dia g breakfast. Tak kuasa nak tunggu kat situ lama2. Tapi jalan memang sesak yang amat. Sebab tutup sana sini untuk laluan berarak. Smart siot uniform budak2 tati. Nampak hensem je semua. Hehehe. :P aku tak tau la siapa yang menang dan berjaya bolot rm3000.

Lepas dah puas meredah kesesakan jalan, kitorang pun bergerak pulang. Aku singgah amek passport aku sebelum balik tadi. I dah ada passport u!! Boleh pergi melancong lepas ni. Sayang, jom Krabi Island.. tapi tunggu dapat lesen besar dulu k.. :P


P/s: Ni aku melaporkan dari rumah. Nanti pukul 3 g opis pulak. leceh la nak kena punch out kan. Kalo tak, dah boleh bersenang lenang kat rumah.

No comments: