Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

April 10, 2011

Kota Bandung ~ Episode 2

Punya la panas hati tebakoo..aku upload gambo xmasuk2..penat mau tunggu dah dari tadi..so, gamba next entri je la ye..

Mari kita sambung cerita cuti cuti Bandung...


Second day, aku mulakan dengan big breakfast. Hee. Mau tak big, selagi boleh bedal, aku bedal. Boleh tahan la breakfast hotel ni sediakan. Tenaga kena banyak, nak jalan kembara shopping lagi ni kan tak abes lagi. Lepas breakfast, kami check out dari Carrcadin dan menuju ke Golden Flower Hotel. Sebenarnya Ayah E booking untuk stay kat Golden Flower je, tapi sebab time tu hotel penuh, dorang tempatkan 1st night kami ke Carrcadin. Actually hotel2 ni di bawah pengurusan yang sama, Kagum Hotel.

Bila dah sampai ke Golden Flower, kami tak boleh check in lagi sebab bilik tak siap lagi. Baru pukul 10 kan. So, kami tinggalkan barang2 kat situ, terus menuju ke King shopping complex. Kat dalam tu boleh tahan la barang2 dia. Murah2 jugak. Aim aku hari ni adalah untuk cari top up. Tanya budak kat mana nak cari top up. Eh, tak paham. Nak tambah kredit, alamak bukan la. Macam mana la aku nak terangkan aku nak beli top up. Last2 budak tu paham gak.

“ Ooo..pulsa ya..Neng jalan terus , hujung sana ada toko jual pulsa.”

Hahaha. Kredit tu adalah pulsa okeh. Jumpa kedai jual enset, cari top up. Pastu terus kol orang seberang. Hehehe. Rindu menggilak dengan en.tunang. Puas ati dapat cakap. Kejap pon jadi lah kan. Dah alang2 kat kedai jual enset, aku pun cas enset aku skali. Bateri dah low sangat2. Lepak la kejap kat kedai tu. Borak2 dengan orang kedai tu. Dapat belajar vocab baru. :P Kami tanya jarak antara King dengan apa ntah, tapi shopping mall gak la. Ingat2 nak pergi kan. Orang kedai tu jawab “ Lumayan..!!”

Lawak la cara dorang guna vocab lumayan tu. Kiranya jarak antara 2 tempat tu memang jauh jugak la. Lumayan! Hehehe. Tapi kan, apa yang aku perhatikan kat sini kan, dorang boleh jual pakaian dalam wanita, bra dan spentot sesuka hati je. Memang banyak la kedai jual mendalah tu. Heee. Kat dalam ni jugak ada stall nama Fruity yang jual air buah ice blended. Sedap la. Harga dia pun murah je, hanya 8000 rupiah saja. Memang lumayan la rasa dia. Sedap. Tambah2 lagi honey dew.

Bila dah bosan kat King, aku gerak ke Matahari shopping mall yang mana bertentangan bangunan dengan King. Kat sini rupanya tengah buat sale baju toddler. Sale 50% + 20% beb!! Ni wajib kerumun ni. Dalam kepala otak dah terbayang2 dah nak sambar baju mek cirah banyak2. Gila ah. 5 helai baju budak kecik tu aku sambar.Hehehe. Masak la bapak dia aku claim balik Malaysia. Dasar betul la makngah cirah ni. Kehkehkeh. Aku dah tak kesah dah Umi nak g mana. Dia duk pusing2 tengok dalam tu. Aku memang melekat kat bahagia baju depan tu. Auntie Na dan Ayah E pulak dah tak nampak ke mana la pasangan bahagia tu. Tetiba je aku dapat kol dari Auntie Na tanya aku kat mana. Hikhik. Bila aku cakap Matahari ada wat sale baju baby, pantas je mereka tiba ke lokasi. Hahahaha. Ayah E dah gerak ke tempat baju dah. Duk cari baju untuk anak dara dia. Lucu..lucu.. Aku abes borong baju mek cirah tub ape ratus ribu ntah. Lepas dah agak2 penat dah kaki, kami melepak dulu depan mall tu sementara menunggu Auntie Na siap borong. Kami ternampak la satu scene yang lucu tapi kesian gak. Hehehe. Ada satu beca lalu bawak penumpang perempuan. Jalan raya kat situ memang scary la. Motor2 sukati je mencelah2. Pakcik beca tadi macam mengelak la dari kenderaan yang maha padat sampaikan tak sedar sebelah roda beca dia dah naik atas devider. Tetiba je beca tu senget-sebelah-roda-pacak-atas. Motor yang follow dari belakang tak dan nak elak, terus langgar. Kesian lak budak perempuan tu. Kami dengar la dia jerit. Tapi still ada kat dalam tu. Aku tak dapat nak tahan la tengok situasi tu. Teruk tak. Maaf tau orang berkenaan. Saya tak sengaja nak gelakkan awk. Nasib baik dia tak apa2.

Aku rasa ngeri lak nak naik beca. Tapi apakan daya. Penat la dengan barang2 yang di borong lagi, nak jalan lagi. So terpaksa gak naik beca. Hahahaha. Masa nak naik beca tu aku dah macam “ boleh muat ke kita ni Umi?” Space kecik je. Bontot masing2 lak besaq2. Hahaha. Amek ko. Memang melekat la bila kami dah naik. Aku agak la kalo beca ni terbalik, kami memang tak dapat nak selamatkan diri. Kira redho jela terbalik kat situ. Hahhahaha. Sangkut beb. Pengalaman naik beca memang scary. Jalan kat situ banyak yang one-way. Pakcik beca tu jimatkan tenaga dia dengan melawan arus jalan raya sambil bunyi2 hon. Gila kan. Aku dah macam malu je terperuk kat dalam. Nasib jadi pelancong. Hahahaha. Lupa nak bagitau. Budaya kat sini adalah bawak kenderaan sambil bunyikan hon. Setiap bape saat hon mesti bunyi. Hoii..Kalo kat Malaysia, memang ko dah kena maki kaw2 bunyik hon2 gitu. Tpi bagi mereka, itu adalah macam nak bagitau dorang ada dekat2.

Malam pulak kami gerak ke factory outlet Cascade, Heritage, Stamp. Cascade dan Heritage bersebelahan. Manakala Stamp adalah bertentangan yang dua tadi. Tapi aku tak beli pape pon. Takde duit dah. Aku bawak 50,000 rupiah je untuk makan. Makan mana boleh lupa kan. :P Balik hotel, tengok2 balik apa yang dah borong hari ni. Pastu masa untuk tido. Yeah!! Eh, belom lagi. Wajib mesej2 dulu tau. Kalo tak tido tak lena nanti mimpi ngigau2 kesian lak kat Umi. Hahaha. Poyor betul kan. Malam itu, aku tido dengan lena sekali sampai pagi. Hehe.

Nota kaki: cerita ni dah lapuk, seminggu lepas punya cerita. Tapi baru ada mood nak update. Gasak la kan. :)

No comments: