Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

May 16, 2012

Kecewa seorang pendidik

Ko akan rasa kecewa tak bila apa yang ko ajar tu, student tak dapat terima, tak masuk dalam kepala otak dorang...?
Ko akan rasa kecewa tak bila ko tanya paham tak dalam kelas, dorang tak respon, ataupun jawab paham, sedangkan dorang blur tak tau tak paham..?
Ko akan rasa kecewa tak bila dah berkali2 ko ajar benda sama, tapi dorang still tak paham jugak..?
Ko akan rasa kecewa tak bila dalam test, dalam exam dorang meniru..?
Dan...
Ko akan rasa kecewa tak bila dalam final exam, dorang meniru sebijik skema jawapan ko..?

Oh..hati aku tak dapat terima kekecewaan yang aku rasa ni..
Sangat sedih bila fikir dorang sanggup menipu diri sendiri, semata2 nak grade A dalam subjek..padahal dorang tak layak dan tak sepatutnya dapat A...
Aku rasa sangat sedih dan kecewa sebab dorang sanggup meng"ayam ayam"kan aku sehingga sebegitu sekali..
Aku rasa sedih dan kecewa sangat sebab masa tanda paper final dorang, macam aku marking skema jawapan aku sendiri..


Luahan hati aku... Sebenarnya benda ni dah berlaku dalam sebulan yang lepas kot..tapi aku sibuk sangat dengan banyak benda, tak sempat nak luahkan apa yang terbuku di hati. Aku rasa kredibiliti aku sebagai seorang pendidik sangat tercabar disebabkan perkara tersebut. Apatah lagi student tersebut merupakan seorang staff kat sini jugak. Aku memang tak boleh nak pandang mata dia langsung. Cukup la aku dah malas nak ada kaitan dengan dia..


Cepat la dapat offer mengajar kat  lain. Dah bosan aku duduk sini.. T__T



No comments: