Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

January 6, 2011

Melampau Tau..

Punya la aku punch out awal ari ni kan (4.40ptg)..tp sampai umah lambat jugak..
Jem memang sangat teruk la kat kemaman ni..
Tambah2 lagi time ujan2 gni..
Biasa amek masa 20 minit, tp skrg dah sejam..

Tapi nak wat mcm mana..dah memang aku kena harung jem dulu sebelum smpai tempat kerja aku..

Sebab utama yang menyebabkan jem teruk:
1. Hari hujan
2. Jambatan sempit. So,semua org duk berebut..dari 3 lane nak jadi 1 lane..
3. Jalan lubang2..ni boleh membahayakan nyawa penunggang motorsikal
4. Ada segelintir sikap pemandu2 yg tak sabar2 potong Q..abes tu kami yg beratur dgn sabar ni xdpt gerak la..


Kalo ko nampak kan dlm gambar atas ni, bulatan kecik tu adalah trafik lite...aku terbuat kecik sgt la pulak..
Ko tau berapa panjang n berapa lama nak boleh smpai ke trafik lite ni..?? Hmm..aku agak2 ada la dlm 3km kot..dah la dpt gerak sikit2 je tiap kali lampu hijau..org yg xde otak asyik potong Q kan..kesian kami..

Kat trafik lite tu simpang 4..So ko tgk la jalan dari simpang kanan aku macam mana dia punya panjang Q dia...


Asal2 nya 2 lane kan..tapi kan..elok jer pas trafik lite tu,keadaan akan bertukar jadi 3 lane..silap2 leh jd 4 lane..sbb kereta dari kiri mencelah2 sesuka hati..ko tengok la..

Aku mmg xsuka betul kalo ada pemandu yg busuk punya org duk cilok kiri tu smpai betul2 dah nak masuk jambatan baru terhegeh2 nak masuk depan kita..
Apa punya tak sabar betul la org mcm ni..benci tau tak..


Sekali tgk minyak dah kuning..bagus betul la..hahaha..nasib sempat sampai umah..hehe



Tengok jam kat ctu..5.24ptg..masa ni tgh stuck dlm jem lg..
Aku sampai umah dlm pukul 5.45 kot..

Kalo hari2 mcm ni..mmg boleh stress la..
Gamaknya hari2 aku bebel..haha..
Harap2 la pas musim tengkujuh ni, keadaan jalan kembali pulih..jem manja2 cukup la kan..kan..

No comments: