Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

January 9, 2011

~semalam aku g tengok air banjir~



Banjir!!!

Ye..jalan utama nak ke umah nenek aku,dah naik air hari jumaat lepas..
Air Sungai Pinang dah melintas jalan..
Tapi sayang nye..hari sabtu baru reporter tak bertauliah ni pergi tengok kawasan tersebut..
Time aku g lawat kawasan kejadian, air dah makin surut..
tak best..tak best..
Kalo la aku g hari jumaat, mesti lagi nampak cam lautan sungai nih..


Air dah surut..tapi kereta still xleh lalu lg..tapi ramai giler bdk2 motor redah air banjir..sekali motor xleh hidup padan muka..


Aku amek gamba ni dari jambatan yang xsiap2..sepatutnya kalo jambatan ni siap, walaupun banjir besar mana pun,kira xde masalah la..tapi entah kenapa smpai sekarang jambatan ni terbengkalai..kontraktor dah mati kot..ataupun mati modal..



Seronok betul bdk2 kat tepi tu mandi manda..siap main selam2 kepala lg..hehe..aku rase semacam je..tak kotor ke eh..??

Yeahh..lori besar gabak jer yang berjaya lalu cni..tp ada gak hilux yg lalu..pajero pon berani je lalu..


Biasanya, kalo dah musim banjir ni..kalo nak g umah nenek aku,kena pusing lalu kut jalan belakang..jauh sket la..

Ermm..teringat lak zaman kanak2 dulu..
Kalo dah main air banjir, selagi tak lenjun, tak kecut sume jari2 tangan dan kaki, toksah mimpi la aku nak balik umah..hehe..
Aku ingat lagi..waktu darjah 2 kot..
Pernah aku dan adik2 aku main air kat satu jalan ni, kat kampung..
Aku jalan2 la atas rumput, tempat air kat tepi2 tu..cetek je pun airnye..
Tetiba aku rasa kat kaki aku cam ada sumthing jer..
Terus tgk kat kaki cepat2..
Berderau darah aku..

LINTAH!!!

EEiiiiiii.....takut giler time tuh..dah la besar, lintah ni bukan lintah bulan..ni betul2 punya lintah besar..huhuhu..
Kebetulan lak kaki aku ada luka sket, tu yg dia singgah cari makan kat kaki aku tu...

Punye la takut smpai aku tak tau nak wat ape..
Tengok2 kiri kanan, fuhhh...ada nampak abg sorg ni naik motor nak lalu kawasan ctu..
Terus tahan dia laju2..abg tu pon dgn muka terkejut berhentikan motor dia..

"Abang..tolong saya..ada lintah kat kaki.."

hahahaha..xleh blah langsung aku terus merayu2 kat dia..dia pun amek ranting,usik2 lintah tu..dan akhirnya berjaya tanggal..darah banyak kuar.. :(


Pastu dah serik dah main air kat atas2 rumput..hahaha..

Kenapa zaman dulu2, time banjir je best..??
Sekarang banjir pon malu2 jer..

No comments: