Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Our Baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

January 24, 2011

Mission

Hari Sabtu lepas aku ada mention kat sini yang aku ada misi yang perlu dilaksanakan. So misi tersebut adalah membeli cincin kawen En.tunang. Susah tau kalau nak beli barang2 En.tunang ni. Cerewet. Kalau takde yang berkenan di hati, sampai ke sudah la ko jalan2 pusing2 sampai penat kaki nak melangkah. Aku ni pulak dah la cepat penat. Nak suruh En.tunang dukung aku, kang orang ingat aku cacat pulak. Haha. Terpaksa la aku gagahkan jugak dengan gaya macho. :P Lepas tu pulak, kalau dia dah berkenan kat satu barang tu, memang akan ter-igau2 la sampai sudah. So nak tak nak kena beli jugak. Hehe. Macam kisah yang berlaku Sabtu lepas.

Contoh berkenan pada yang satu:

Tujuan memang nak beli cincin dia kan. So kami usha2 la kedai emas. Lepas tu masuk je satu kedai ni, aku dah berkenan satu cincin yang pada pandangan aku memang nice la kalau dia pakai. Rupanya dia pun berkenan gak cincin tersebut. Tapi kami tak beli lagi. Dah kata pon usha2 kan. Kami pon berlalu dari kedai tersebut dan menuju ke kedai2 yang seterusnya. Tapi bila hati dah berkenan pada sesuatu, memang sampai sudah la still ingat cincin kedai 1st tadi jer. Sebenarnya aku pon sama. Masuk kedai lain, semua rasa macam tak best. Sebab rasa tak de satu pon yang menarik perhatian aku sebagaimana cincin kedai 1st tadi yang menarik2 perhatian kami ibarat " Take me! Buy me!" So last2 kami pergi balik ke kedai 1st tadi. Terus beli. Dan nasib la En.tunang menahan nafsu aku dari membeli sebentuk cincin untuk aku jugak. Tak boleh blah betul. Tujuan nak cari cincin dia. Tapi aku pulak yang lebih. Nasib baik ada hero penyelamat. Haha. Sebab tu la kita sayang awk lebih tau :P
So mission accomplished!!


Contoh ter-igau2 dalam sedar:

Lupa nak bagitau di sini yang sebelom kami singgah ke kedai2 emas untuk usha2 cincin tu, kami ada pusing2 dalam Parkson. Boleh pulak dia melekat kat Bonia punya bahagian, kasut!! Terus duk tunjuk2, duk pegang2, duk belai2 kasut yang dia berkenan sangat nak beli. Harga pulak half price kot. Mau nya pakcik tu tak keruan tengok kasut dambaan dengan harga sebegitu. Aku hanya mampu geleng2 kepala je. Dia dah la baru je beli kasut. Ni nak beli lagi. Kalah aku tau. Aku dengan kejam nya cakap tak payah. Walaupon bukan duit aku yang keluar, tapi buat apa nak kasut banyak2 kan. Nasib baik kasut hantaran aku dah simpan siap2. Kalau tak maunya dia pakai terus. Hehe. Sayang, nanti bila dah kawen, kita hadiahkan kasut untuk awak banyak2 ok. awak cakap jer nak yang pesen mana. Kita borong. Dan kalau awak nak tido dengan kasut2 tu pon boleh..Hehe.

Sebenarnya perangai aku dan dia lebih kurang sama jer. Haha. Tapi saja je aku nak tunjuk macho sebab aku dapat menahan godaan dari membeli sandal. Benci betul la sebab kena jihad dalam diam ni. Kenapa la sandal2 tu lawa sangat?? Nak2 lagi lawa kalau tersarung kat kaki aku ni..Hahaha.. ni kes tak puas hati sebab duk terbayang2 sandal hot!

No comments: